söndag 9 juni 2013

Ljusverkstad

Idag har det varit ljusfabrik här hemma. Ojojoj vilka fina aromaljus det blir. Lavendel, Citrongräs/Patchouli och Apelsin/Ylangylang blev dagens "skörd". Fina eteriska oljor som blandats med ekologiskt sojavax - aromaterapi på burk...


Ljuva dofter av apelsin och ylangylang
Spännande och kreativt! Det tar lite tid, men på så vis hinner vi med en hel del prat också vi båda ljuskokerskor :)...

"Ljusfabriken"
Efter dagens fixande och donande hamnade jag här...


... på en solstol under blåregnet. Sol, vackert väder och en god bok en stund i solstolen. Min albylvita kropp är sannerligen inte bortskämd med solstrålar denna vår och försommar. Tur man håller till i trädgården så ingen annan ser...

                              /Lotta

 

4 kommentarer:

  1. Så häftigt att göra egna ljus!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt kul! Fast det blir inte alltid som man tänkt sig...

      Radera
  2. Åh vad sugen jag blev nu! Det är nog tio år sedan jag gjorde egna ljus! Gör du annat eget med? Har varit lite sugen på att göra tvålar eller fotsalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör en massa annat. I princip allt utom tvålar; kropps-skrubbar, fotsalt, ansikts- och kroppsoljor, ansiktscremer osv, osv... Det är så himla kul! Tycker absolut att du ska testa på det :).

      Radera