onsdag 5 juni 2013

Party

Idag är det party här hemma i dubbel bemärkelse. Mannen fyller 46 år, och är firad med tårta, sång och paket i uterummet.

Och på andra sidan huset - "by the pool" pågår en lite piggare tillställning. 15 ungdomar har förfest innan de ska dra vidare mot Ystad och lite rumlande i natten. Jisses vad kul de har! Inte utan att man önskar att man kunde skruva tillbaka tiden litegrann, bara för en kväll...

Innan "stormen"...
 
Arbetsdagen har varit i min lilla butik på MaKalösa Trädgårdar. Idag har den ägnats åt lite "pimp" i MaKalösas del av den lilla boden. Det blev verkligen fint! Tyvärr har jag inga bilder, men kom dit vet jag, så får ni se det "IRL".

Mitt blommande blåregn
Och så blommar vårt blåregn med massor av blommor i år. Jag tror att det är fem år sedan vi planterade dom. Första åren blev det inga blommor alls. För två år sedan kom tre blomklasar, förra året lite fler. Men i år alltså! Fullt med klasar i alla tre plantorna som täcker pergolan och en stor del av vårt förrådstak. De är så vackra, och doftar helt fantastiskt! man blir alldeles lycklig av det.

Vackert!

Såja, under skrivandets gång har det yndre partajet flyttat in i uterummet, och vi "gamle" hamnade i soffan :).

Hoppas ni alla får en fin nationaldag med ledighet och vackert väder i morgon.

                          Lev väl!
                          /Lotta

3 kommentarer:

  1. Jo, ibland så vill man vrida tillbaka klockan...

    Vilken underbara växt. Ser lite ut som en uppochnerhängad Lupin. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. *uppochnerhängd* skulle det stå. :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad vackert blåregnet är!
    Och en pool, jösses vad avundsjuk jag blev nu då!
    Tonåring igen hade varit skoj, lite då och då. Bli askalas, aldrig bakis och orka festa igen dagen efter... ;)

    SvaraRadera