måndag 11 juni 2012

Så fint -eller inte....

Örtagården hemma i trädgården börjar ta form, och jag har varit en hel del i planteringstagen. Vilken lycka det är sticka "tassarna" i myllan!! (Förutsatt att inte någon katt hunnit före, för då är det INTE kul alls...)

Salvia olika sorter


Tanken med min örtagård är att allt skall vara ätbart. Jag har fram till nu planterat olika sorters salvia, oregano, mejram, olika sorters timjan, kyndel, rosmarin, dragon, ringblommor och jordgubbar. Men även några bärbuskar; sommarhallon, röda vinbär och svarta vinbär.

Två av odlingsbäddarna
 

           Och det är så fint!! Eller inte....


Örtagård under uppbyggnad

...för så här ser resten ut. Det är alltså ganska mycket jobb kvar innan det är färdigt. Och jag LÄNGTAR, och jag är OTÅLIG!!!


Men det sägs ju att den som väntar på något gott...


                          Lev väl!
                           /Lotta
 

4 kommentarer:

  1. Ser bra ut tycker jag, och jag gillar din blogg.

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad kul att du gillar min blogg, och framför allt KUL att du kommenterar! Det är jag inte så bortskämd med ;)...

    SvaraRadera
  3. Hej hej. Jag får Greklands-feelings när jag ser dina fina planteringsbäddar. Som du kan:)) Kram.

    SvaraRadera
  4. Ja, o mer feeling ska det bli...

    SvaraRadera