söndag 24 juni 2012

Ögonfröjd





Gårdagens cykeltur gav ju en del utdelning, bla i form av en hel del kronblad från dessa vackra strandnypon. Doften på dessa är underbar! Synd att man inte kan doft-blogga...



Jag delade upp alla mina rosenblad. Ungefär en tredjedel hamnade i olivolja, för att så småningom bli ett härligt ansiktsbalsam.
Resten blandade jag med fint havssalt och mynta i matberedaren.


Det blev ett mörkrosa salt som doftar ljuvligt! Hälften av detta hamnade i en vacker glasburk, och skall användas till uppfriskande fotbad.
Resten blandades med olivolja och några droppar vardera  av eterisk olja från ros och pepparmynta. Och vips så har men en saltskrubb värd en gudinna! Tänk er att plocka fram denna vackra skrubb till vintern när man är torr som ett russin i hyn. Efter en dusch med denna rosenpeeling och sedan insmörjning i någon av dina favoritoljor lovar jag att du har persikohy!

Fotsalt med nyponros och mynta

                Kolla färgen! Visst är den vacker??

                                                            Lev väl!
                          /Lotta

2 kommentarer:

  1. Underbara tips...

    God fortsättning såhär efter midsommar!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning själv! Skylten kom fram tillslut ;) förstod jag. Hoppas den kan ge er lite skjuts i företagandet...

    SvaraRadera