måndag 1 april 2013

Nyladdade batterier

Äntligen har den kommit och oj vad jag älskar den! Kanske inte för att stanna helt ännu, men den har verkligen visat sin bästa sida idag.

VÅREN är det jag pratar om. Solens strålar har idag värmt "på riktigt", och för mig fungerar detta som det bästa av alla piggelin-piller. Jag tror att hela jag är en enda solcell - batterierna blir helt och fullt laddade, och jag får energi som en Duracell-kanin :).
Efter nattens jobb sov jag gott fram till vid middagstid, sedan blev det en tur om gymmet med en rejäl körare på crosstrainern. Efter dusch och lite go´fika (kesella och mango igen...), var jag bara helt tvungen att ge mig ut på en promenad. Kunde liksom inte bara motstå Moder Jords flirt när hon är på sitt bästa humör.
En tur ner till havet fick det bli. Så friskt och härligt, där vintern fortfarande för en tapper kamp mot våren. Tung, trött snö mot vintergäck och snödroppar...
Visst är det något alldeles speciellt med närvaron av öppet hav? Jag älskar det! Det finns liksom i mig. Det fria, öppna, oändliga - jag kan andas.

Hemma igen bar det av till affären. Det vankas kalas igen... Mitt "lilla hjärta" fyller "moppe" på onsdag, och har önskat tacos och prinsesstårta. Och eftersom min bil fortfarande inte har blivit utskriven från sin vistelse hos doktorn gällde det att passa på när bil fanns att tillgå. Har förvisso cykelkärra, men att handla inför festligheter för 20 personer låter sig bäst göras i bil.

Och nu; promenad i bloggvärlden och lite te. Med alldeles nyladdade batterier...

                            Lev väl!
                            /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar