tisdag 2 april 2013

Att göra klart

Mästarnas mästare på att påbörja saker är jag! Mästarnas mästare på att INTE göra det färdigt som jag påbörjat är jag.
Det kvittar vad det gäller, det där sista blir oftast kvar.

Förra hösten och vintern var jag inne i ett riktigt "virk och stick-stim", och handlade en massa fina garner, som jag sedan påbörjade olika projekt med. Jag gör grejorna nästan färdiga, och sen lämnar jag det där allra sista. Som de fem paren Lovikka vantar som blev klara så långt som till att de inte blev tovade och fick den där tofsen som ska hänga på sidan. Eller raggsockarna där en och en halv strumpa är färdiga...



Ett tag var det mormorsrutor som gällde. Jag visste inte riktigt vad jag skulle använda dom till, men de fick bli en väska. Så långt allt väl... Men sedan kom ju det där lilla momentet med att fodra den. Tyg inhandlades förra våren, och sen hände inget mer.

Men idag - då hände det! Det är som med Triss reklamen; plötsligt händer det. Fram med tyg och symaskin...


Det tog väl ungefär 45 minuter att slutföra detta lilla projekt - så jobbigt var det ;). Men den blev så himla fin min väska, med fack för mobilen och pennor m.m.


     Så nu har jag en finfin ny sommarväska, "made by me".

Men den är inte helt klar riktigt än. Jag tänkte att jag kan virka till en liten ögla och sätta dit en knapp också, så blir den lite mer stängd.
Min fina sommarväska!
Nu är det dags för mig att krypa till kojs - vi har ju födelsedag här hemma imorgon igen :). 

                          Lev väl!
                          /Lotta
 

1 kommentar:

  1. Jättefin!!! Önskar att jag hade stick-och virktalang.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera