fredag 5 april 2013

Detoxfrukost

Det här med att "bara" äta föda från växtriket är lite annorlunda. Jag använder mig mycket av mjölkprodukter i vanliga fall; keso, kesella och naturell yoghurt i olika former. Just nu är detta inte lämpligt, eftersom mjölkprodukter skapar mycket slagg i kroppen, och det är ju meningen att allt ska bort i min lilla "vårstädning".


Dagens frukost som ni ser här ovan består av detoxte (bla. innehållandes maskros och lakritsrot), en apelsin (ekologisk givetvis - inget slår smaken och saftigheten hos dessa), och naturell sojayoghurt med nypon- och nässelpulver, probiotika, solrosfrö, pumpafrö, hallon, blåbär och så till sist lite rostade kokosflingor. Väldigt gott!!

Till middag ikväll blir det ugnsbakad sötpotatis med fetaost (fetaost och halloumiost är tillåtet) och grönsallad. Gott det med gissar jag...

Och hur jag mår idag då? Inte bra alls. Har en grym huvudvärk, fryser och börjar bli förkyld känns det som. Svårt att veta om huvudvärken och frysandet är en följd av detoxen, eller om jag kanske blir krasslig. Mannen var ju rejält dålig i influensa förra veckan, och L har varit dålig denna veckan. 
Men jag har ju inte riktigt tid att "gå i däck" - jag har fyra jobbnätter framför mig med början ikväll :(...

En fin helg önskar jag er alla, oavsett ledighet eller jobb.

                          Lev väl!
                          /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar