fredag 12 april 2013

Gino

Fredag igen, och en hel lång och ledig helg väntar. Inte dumt alls!

Trots att dimman legat som ett tungt, vått täcke över Simrishamn idag har det ändå varit en fin fredag.
Massage, liten tur på stan´ med lilla mamsen, en liten snabbis upp om favoritbutiken - och så blev det en kass med blommor igen...
Idag blev det två jättefina rosa pelargonier "Drottning Ingrid", en mini-påsklilja, en vit pärlhyacint och en liten låda penséer. Och jag som inte skulle handla något där. Men det gäller att vara förberedd när det vackra vädret kommer. Man måste ju ha något att plantera då förklarade fina expediten Malin för mig :).

Fredagsspinningen fick tyvärr avbokas. Trist! Det blir liksom inte fredag riktigt på riktigt då. Men jag är inte helt kurant ännu. Aptiten vill inte riktigt infinna sig än. Gör i och för sig inget - bara att glida på vågen av icke hunger och icke sug efter mat! Den brukar aldrig lysa med sin frånvaro någon längre tid (aptiten alltså)...

Dagens flirt med smaklökarna fick bli sötpotatissoppa med halloumiost och basilika...

Sötpotatissoppa

... men den flirten blev "sisådär". Gott, men inte så där jättelockande. Så nästa försök blev istället den klassiska efterrätten Gino...



Gino


Det funkade bättre:). Så gott och enkelt. Färska frukter; ananas, mango, kiwi och jordgubbar, och så lite riven vit choklad på det. In i ugnen på 200 grader i 15 min, och så vips är det klart. Lite vispad grädde eller glass brukar kunna sitta fint därtill.

En önskan om en fortsatt fin fredag från mig till er.

                           Lev väl!
                           /Lotta
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar