lördag 9 augusti 2014

Göteborg ToR


Igår blev det en dagstur till Göteborg och Liseberg med de bästa; mannen, sönerna och S:s flickvän M.

En toppendag med perfekt karusellväder (dvs inte för varmt, inte för kallt och inget regn). Herrarna och M åkte så mycket det bara gick, och själv nöjde jag mig med att titta på när de åkte :).


Efter första turen med "Helix"

En klar favorit blev "Helix", årets nya attraktion. Skulle det över huvud taget vara aktuellt för mig att åka denna berg- och dalbana så hade det fått vara under mycket djup narkos! Icke att jag skulle utsätta mig för något så hemskt.

En klassiker - "Flumride"

"Flumriden" däremot, det är grejer det! Precis lagom med spänning för min del...
Men just igår blev det ingen tur i "Flumriden" heller, men väl ett åk i "Kållerado" vilket var fullt tillräckligt för att få mig dyngsur. Det är nog Lisebergs skvalpigaste åkattraktion, och jisses vad kul vi hade.

Klockan två i natt var vi tillbaka hemma i lilla staden igen, nöjda och glada efter en rolig dag tillsammans. Men efter denna veckas tre dagar i Rom och en dag i Göteborg med mängder av människor, ljud och intryck känner jag nu att jag är i stort behov av lugnet och tystnaden. Stilllhet...

Ha en fortsatt go´lördagskväll!

/Lotta

1 kommentar:

  1. Flumride är en attraktion helt i min smak! Mer spännande än så får det inte bli ;-)

    Kram

    SvaraRadera