söndag 15 juni 2014

Grönt gör gott!

Ja, grönt både gör gott och smakar gott, i alla fall om mina smaklökar får tala. Jag vet att det dock råder delade meningar om detta, och allt det där gröna inte faller alla på läppen.

Men är ni gillare av grönt, så bjuder jag här på lite frukostinspiration - det var i alla fall vad min frukost bestod av idag. En härligt krämig smoothie...


Den blev lite av "man tager vad man haver" karaktär. Till denna på bilden använde jag;

Ca 1,75dl VitaCoco kokosvatten Acai/granatäpple
En STOR näve färsk citronmeliss (kanske ca 2dl)
1 kiwi
1 avokado
Saften från en pressad lime
1krm probiotika
1tsk helnyponpulver
1tsk nässelpulver
1tsk gurkmeja

Ner med hela härligheten i mixern och kör tills det har blivit en slät "mojja".



Denna vitaminbomb satt verkligen som en smäck efter att jag chockat kroppen med en löptur i skogen. 
3,2km igen, precis som för två veckor sedan när jag premiärsprang för i år. Tyckte att det kändes lite lättare idag, men det krävs nog mer än att jag springer varannan söndag om jag ska komma upp i den där milen som jag bestämt mig för att orka :)...

Resten av dagen har sedan tillbringats antingen i badet eller på solstolen med en bok. Passar mig perfekt att spendera en söndag på det viset!
Hoppas helgen har varit till belåtenhet för er alla, och att vädergudarna har visat sig på sitt bästa humör över hela vårt vackra land. Sug det allra sista ur helgen såhär på söndagskvällen, och ladda inför en ny härlig sommarvecka!

Ha det gott!

Lotta 

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en hälsosam inledning av söndagen! Här blev det ostfranska med ost och marmelad. Inte alls lika nyttigt men väldigt gott :-)

    SvaraRadera
  2. Heja dig Lotta! Vad duktig du är som ger dig ut och springer och jag är helt övertygad om att du kommer att nå ditt mål. Tack för tipset om grön drink. Jag har aldrig vågat mig på dessa gröna drinkar men det lät väldigt spännande så jag kanske testar en morgon.

    Ta hand om dig vännen och njut av de sköna sommardagarna!

    Kram Charlie (dvs Lotta som har påbörjat ett nytt bloggäventyr)

    SvaraRadera