tisdag 24 juni 2014

En salig röra...

... av göranden och händelser i midsommarhelgen, och trots jobb hanns en hel del annat också med.

Midsommarafton inleddes med en lååång sovmorgon (jag skulle ju till att jobba på natten), och sedan blev det brunch. Båda sönerna hemma - inget jag är bortskämd med längre.
Äggröra, korv, bacon, melon, plättar... S hade lagt en beställning :).


Jadå - Oboy också (Nutellan har vi gömt bakom Oboypaketet)! Alla i familjen är inte lika hälsomedvetna kan man väl lugnt säga...

Och medan Instagram och Facebook svämmades över av bilder på sommarklännings- och kransprydda damer i varierande åldrar tillbringade jag dagen iförd mitt nattlinne med en hulahuladansande Marge Simpson. Och ingen krans i håret hade jag, men väl pryddes håret istället med tre tofsar.
När svenska folket tillbringade eftermiddagen med att leka grodor och musikanter bakade jag mjölkchokladsnittar och gjorde ghee.

16.57 skrudade jag om till träningskläder och hann med ett yogapass innan vi skulle till kvällens firande, från vilket jag ge mig iväg ifrån efter att ha ätit lite grillat. (Icke en "sillabid" över mina läppar inte!). 
Så tillbringades resten av denna midsommarafton på jobb, och när midsommaraftonen hade övergått till att bli midsommardag var gryningen magnifik!


Solen var knallröd när den steg upp på himlavalvet, tyvärr gör bilden här ovan inte denna gryning riktig rättvisa, men vilket "tavla" att avnjuta klockan fyra på morgonen!

Midsommardag bestod i att sova, och sedan lite mysig samvaro med päronen och lillebror med familj, innan det var dags att återgå till vårdverkligheten.

Gårdagen blev sömn till middag, sedan hamnade jag på en liten Österlentur med en övningskörande S, och för första gången i mitt snart 42-åriga liv har jag varit vid hamnen i Vik. Jisses vad fint där var! Vi tog oss även en tur till Stenshuvud, och där har jag inte varit sedan jag var barn. Jag vet - det är skamligt!!

Både S och jag konstaterade att naturens skönhet på Österlen är slående, men att vi som bor och lever här blir så hemmablinda. Vi bestämde att i sommar blir det roadtrip i närområdet, fikakorg och den "riktiga" kameran med. Det ser jag verkligen fram emot!
På kvällen var det tänkt att göra ett midsommarinlägg här på bloggen, men se det räckte inte orken till. Jag var så himla trött!

Så idag är det måndag, och jag har varit i Malmö en tur och lämnat S med flickvän som skulle korsa sundet för att bege sig på en veckas semester till Turkiet. 
Första gången han är iväg på helt egen hand, utan support av någon "vuxen". Han är ju själv vuxen nu, i alla fall enligt lagen.
Av någon märklig anledning har jag inte känt minsta nervositet över hans resa.


Och inga förmaningar om att akta er för det och för det, utan istället en önskan om att ha det riktigt kul skickades med de båda. (Givetvis att de skulle vara rädda om sig, men det hör ju till...).

Just nu i skrivande stund har kvällen övergått i natt, och måndagen har blivit tisdag, så jag får väl önska god natt i stället för god kväll.

Ha det gott!

/Lotta

 

 

 
  

4 kommentarer:

  1. Du behöver inte skämmas för det här med kommenterandet. Jag är själv urusel på området för närvarande. Ibland är det så skönt att bara susa förbi och läsa…och inte skriva något. Helt ok, tycker jag:-)

    Vilka midsommardagar du haft:-) Full rulle….det blir ju lätt så när hela familjen är på plats. Men vill dinnas där och göra sitt bästa. Hoppas du kan se fram emot lugna dagar i sommar också!

    Kul att ni bakar mjölkchokladsnittarna. Farligt goda…jag vet:-)

    Tack för lyckönskningarna!! Önskar dig också en fantastisk sommar!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att han åker med flickvännen, då blir det nog inte fullt lika mycket party som om det varit med polarna. ;)
    Jag skulle också ha jobbat midsommarnatten i år, men det blev ju inte av. Kände mig jättedum men jag förstår nu att det inte hade gått.

    SvaraRadera
  3. Barnen är alltid barn i vi föräldrars ögon, eller hur? :-)
    Verkligen en härlig gryningsbild!
    sv:
    Ibland gäller det att ha tur. :-)

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag såg väl ungefär ut som du på midsommarafton, lite lagom mossig i nattsärken. Här jobbade både jag, maken och dottern så midsommarfirandet blev därefter ;)
    Kram

    SvaraRadera