tisdag 1 juli 2014

Läget just nu...

Det duggar inte så tätt med inläggen här på bloggen för tillfället. Jag har en massa uppslag i huvudet till vad jag kan skriva om, men de kommer inte längre än just till mitt eget huvud. Inte ut i armarna, via fingrarna vidare till tangentbordet.
Jag skyller det på att jag jobbat mycket de senaste veckorna. Jobbat två nätter, ledig två nätter, jobbat två osv. Det sliter mer än jag trodde att det skulle göra.

Mellan arbetspassen är det vardagsgöra, måstegöra och bordegöra som gäller.
Idag har jag varit ledig, men det har varit en riktig "bakis-dag". Ibland är det så dagen efter att man gått av ett arbetspass, man känner sig riktigt bakis - trött, seg, huvudvärk och allmänt off.

S kom hem från sin resa i går, och med honom följde en resväska med tvätt, vilket blev dagens uppdrag - att tvätta alltså. Så tvättmaskinen har varit min bäste vän just idag. Känns bra att få undan hela middevitten på en och samma gång. Men någonstans mellan smutstvätt och nytvättat har jag hunnit titta och lyssna på min lille kommunalarbetare som är på turné.

L har tillsammans med sju andra ungdomar fått sommarjobb som kommunmusikanter, och är ute på en tvåveckors turné här i kommunen. Förra veckan spelade de på fritids och ålderdomshem, och denna veckan spelar de ute på stan. 

L sjunger "Tuffa Uffe"



Verkligen duktiga var de! Och de har verkligen kul tillsammans när de jobbar. Personligen tycker jag att det är ett väldigt trevligt initiativ av kommunen, att ha musikant som ett alternativ bland kommunens ungdomsjobb.

Imorgon är det jobb i lilla butiken, så med andra ord en dag i allt det gröna och sköna. Verkligen ett gott varande en arbetsdag, en verklig kontrast till nätternas arbete. Lite drygt två veckor kvar att jobba innan det vankas semester från sjukhusjobbet. Om jag längtar?? JAAAAA!!!

Ha en go´kväll!

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Det här inlägget kunde det har varit jag som skrivit.
    Yngsta dottern är också gatumusikant i sommar. Men tre veckor. Hon/dom har också spelat på ålderdomshem o.d :)
    Och jag har också semester om två veckor.
    Och jag lääääängtar också :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!

    Vad roligt för sonen att få glädja andra människor med musik under sommaren. Vår kommun har ett liknande projekt och tänk vad det ger både ungdomar och alla de som får uppleva deras musik och spelglädje. Mer sådant!

    Blogga när du har tid och lust Lotta. Du vet att vi finns här. När du har lust.

    Vad skönt att ha en semester att längta till och så hoppas vi att det är då det vackra sommarvädret kommer.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt sommarjobb för sonen :-) Kan tänka mig att det är uppskattat!

    Kram

    SvaraRadera