måndag 4 februari 2013

Ljuset i tunneln...

Äntligen börjar jag ana ljuset i tunneln! Sista arbetsnatten kvar, och sedan tre arbetsdagar på det. Sen kommer en lååång härlig ledighet med mycket roligheter i vänten :).

På lördag ska jag plocka ut min 40-års present från mannen och sönerna - först bär det av till Malmö för restaurangbesök, och sedan vidare till Lund för att kolla på Johan Glans. Söndagen inleds med brunch tillsammans med familjen och goda vänner och sedan väntar en kursvecka i Vingåker. 

Nästa "happening" efter det är en vecka i Åre tillsammans med mannen och sönerna. Det återstår ju att se hur kul det blir... Jag har aldrig åkt skidor i hela mitt liv!! Men nu ska jag lära mig det. Förberedelserna har som bekant pågått ett tag med jympa och spinning för att få upp flåset, och styrketräning för att få lite substans under allt daller. Och nu är jag anmäld till skidskola oxå! S kallar det "mammas road to Åre"...

Och sedan har jag ju min lilla flytt av verksamheten att se fram emot. Min lilla hörna hos Malin och Karin på MaKalösa trädgårdar skall målas och inredas så allt är klart lagom till påsk. Vad jag längtar!!

Så ibland kan det löna sig att slita som en galärslav, när man har så mycket kul att se fram emot som belöning!

Men nu - ännu en natt i vårdverkligheten...

                        Lev väl!
                        /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar