måndag 11 februari 2013

(Öppen)himmel och pannkaka!

Ja, så kan man väl sammanfatta dagen som varit...
En "ledig" dag som bestått i tvätt, strykning och packning. Handling och matlagning... 

I morgon åker jag till Vingåker igen. Dags för nästa efterlängtade kursdel i min älskade, och för mig livsviktiga pedagogutbildning. Packningen är förberedd, ska bara precis ner i väskan, sen är jag redo igen!

Plättor (gillar inte att säga plättar, det är så o-skånskt liksom) har stekts i stora lass. Inga konstigheter i dessa; ägg, mjöl, mjölk, salt och socker bara. Men till mig själv brukar jag göra med kokosmjöl och lite ekologiskt vaniljpulver istället för mjöl från spannmål och socker. 

Förberedelse inför vårt kommande familjeäventyr...

Så nu ikväll skulle jag och L bege oss till Ystad för hans handbollsträning. Men efter lite drygt en halv mil fick vi vända. Någon hade öppnat himmelen alldeles totalt, och snön bara vräkte ner. Helt omöjligt att se vart man hade vägen! Inte ens de vita reflexpinnarna i väggrenen syntes. Riktigt läskigt!!

Istället blev det soffan, en kopp te och ett blogginlägg :).

Men nu tar jag ett par veckors blogg-ledigt, eftersom jag i vanlig ordning inte har tillgång till dator eller något vettigt nät där uppe i de sörmländska skogarna.

På återseende, och tills vi ses här på bloggen igen vill jag önska er några riktigt fina vinterveckor.

                           Lev väl!
                           /Lotta

3 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt trevlig resa och vistelse i norr:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Jag är skånska, men har faktiskt aaaldrig sagt "plättor"!
    Nä, plättar heter det! ;)

    Hoppas du får sköna dagar att "bara vara" norrut!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att du njuter av härligt inspirerande dagar i de sörmländska skogarna. :)

    Ta hand om dig Lotta!

    Kram Lotta

    SvaraRadera