onsdag 6 februari 2013

Nytt(igt) i hyllorna

I eftermiddag har jag haft lite av julafton på Brunnshälsan. Jag fick en massa roliga paket fyllda med godsaker att fylla hyllorna med. Många olika sorters ekologiska te från...

Så många goda sorters te det finns :)
                ... Clipper, och även från....

Härliga, kryddiga och välsmakande
                         ... Pukka.
Det doftar helt fantastiskt när man öppnar en sån försändelse. Varma, aromatiska kryddor samsas med den härligt söta doften av choklad. Och jag bara njuter.

Alldeles nytt i butikens sortiment är de fina mörka chokladen från Londonbaserade Seed & Bean. Ekologisk, fairtrade märkt och veganvänlig med flera olika spännande smaksättningar.

Chili & Lime, Espresso, Havssalt, Citron & Kardemumma och Lavendel finns nu i hyllorna, och bra väntar på att få bli uppätna :).

Sedan ett tag tillbaka har jag "snöat in" på kokos. Dels pga hälsoeffekterna, och dels pga den goda smaken. Nu har jag fått hem rostad ekologisk kokos. Så in i baljans gott att strö över naturell yoghurt tillsammans med lite hallon och blåbär. Eller bara precis som den är, att ha som snacks.
Syndigt gott!
Även kokosolja från Pukka packades upp, vitalprodukter som MSM, probiotika, nakenhavre, dinkelkli och tinkturer fylldes på. Ny tandkräm från Kingfisher med bikarbonat för vitare tänder på ett naturligt vis, fler sorters eteriska oljor från Hermitage mm får stolt pryda sina platser i ekobutiken.

Så för er som finns i närheten - missa inte ett besök på fredag!

                           Lev väl!
                           /Lotta

1 kommentar:

  1. Lotta, Lotta...fina, fina du! TACK! ♥ Jag är alldeles mållös! Vilken otroligt fin gest! Så fina båda två! Jag ska bära dem med kärlek! ♥

    Stor och varm KRAM till dig! ♥

    SvaraRadera