söndag 10 februari 2013

Titta vad jag hittade!


Vintern har senaste veckan gjort återtåg här i Skåne. Det har snöat mer eller mindre de flesta dagarna, så töar det, och i nästa stund så fryser det. Helt omöjligt att förutspå eller få något grepp om.

Ljuset har börjat komma tillbaka igen, och man känner att dagarna blir faktiskt märkbart längre. Och längtan efter våren gör sig så påmind... Liksom som en klåda som inte vill försvinna, blir bara mer och mer. Nästintill outhärdlig vissa dagar.

Förra veckan kunde man se vintergäck och snödroppar som tittde fram lite här och där. Själv har jag varken det ena eller det andra i min trädgård. Här består växtligheten som bekant för er som följt bloggen ett tag mest av örter och kryddor :).

I min jakt på vårtecken har jag nu hittat ett äkta bevis för att den efterlängtade våren kommer närmre för varje dag som går. 

                Titta vad jag hittade...

                          ...Mynta! 

Små späda myntabebisar som är på väg upp i massor. Och som när dom i sommar växt till sig får förgylla hudvård, mat och dryck. Mojito, te, kakor, tabbouleh, kropps-skrubb, fotbad - möjligheterna är många...

Så nu kollar jag min kruka varje dag, otålig och full av längtan.

                            Lev väl!
                            /Lotta

 

1 kommentar:

  1. Dina chokladbollar måste jag prova vid tillfälle. Låter gott:-) Vad har du för namn på instagram? Tänkte lägga till dig om det är ok:-)

    Ja, på Emporia blir man lätt fattig:-) Var också inne på Desgual och som tur var var syrran med mig, annars hade jag köpt en dyyyr klänning:-)

    Härliga vårtecken du hittat:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera