måndag 25 februari 2013

Vinter i trollskogen

Vinter i trollskogen
Nu är jag hemma igen efter två veckors välbehövlig verklighetsflykt. Först en veckas pedagogutbildning i den sörmländska skogen. 
Snötäckt
Som alltid fantastiska, underbara dagar tillsammans med mina andliga medsystrar. Och så mycket kunskap som så varmt och kärleksfullt förmedlas till oss fem noviser som sitter som hungriga, gapande fågelungar och bara vill ha mer och mer. Helt omättliga på att få ta in kunskapen om örter, eteriska oljor, livets stora frågor och hemligheter...
I väntan på sommaren
Fantastiskt god mat, många goa skratt, djupdykning i sitt eget innersta, härliga promenader i en alldeles tyst och stilla trollskog...
Vinterpromenad
                     Sovande katter...
Hottentotten

Valter
Fina dagar i denna undangömda lilla juvel, för att sedan på söndagsmorgonen bli upphämtad av mina egna juveler - de tre männen i mitt liv - för vidare färd upp till de jämtländska fjällen. 
Åre
Men mer om detta imorgon. Jag är så glad att vara tillbaka här på bloggen igen, och har så mycket att berätta...

                           Lev väl!
                           /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar