söndag 10 februari 2013

Små nyttiga godingar

Det är inte ofta jag använder Instagram, helt enkelt av den enkla anledningen att jag inte riktigt har fått riktigt kläm på hur det funkar. Men nu har jag fått för mig att jag ska lära mig det. Tycker att det verkar vara ett kul forum att använda.
Så igår blev det en bild på eftermiddagsfikan. Och då syntes i ena hörnet chokladbollar- men inte vilka som helst utan NYTTIGA sådana :)...


 Så på begäran från min kusin Emma kommer här receptet som jag hittat på en väldigt fin och läsvärd blogg; Primal Life .



CHOKLADBOLLAR

12 färska dadlar (pilla ur kärnorna)
3 dl riven kokos
3 msk mandelmjöl
6 msk RAW kakao (går bra med "vanlig" också)
1 tsk kallpressad kokosolja

Mixa allt i en matberedare till en kladdig massa. Blir det för torrt så lägg till någon mer dadel. Rulla bollar och rulla sedan dessa i kokos eller solrosfrön. SUPERGODA!!

Väldigt, väldigt goda - särskilt när de blivit kylskåpskalla. Ät och njut!

                            Lev väl!
                            /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar