lördag 17 november 2012

I väntan på jobb

... passar jag på att blogga litegrann. Har inte så värst mycket att komma med eftersom jag har sovit i förmiddags, och sedan blev det Ystad och handbollsmatch, och i natt blir det jobb som "pott-pilot" igen.

Men det är ju något att komma med - sonens lag vann med 45(!)-30 över IFK Malmö, och min "lille påg" gjorde sex av dessa mål :). (Det var matchpremiär efter att ha haft en månads uppehåll efter att fått tänderna utslagna av en Lugi-buse.) En väldigt målrik match får man ju säga...
I morgon väntar ytterligare två matcher; Lågan och Trelleborg, så det blir till att masa sig ur sängen tidigt fast att ytterligare en arbetsnatt väntar. Men det är väl som S sa för några år sedan; "Mamma, handboll é livet!"...

Men jag har ju ännu en liten solskenshistoria att bjuda på om det här med att tillföra kroppen vettiga saker på både in och utsidan. När jag igår eftermiddag jobbade i Brunnshälsans butik några timmaar fick jag ännu en gång svart på vitt att det är så rätt det jag gör och vill föra ut till andra. 
En kvinna som sent i somras var med på en av mina workshops om ansiktsprodukter kom in och skulle handla nya råvaror, för att göra egna ansiktsprodukter hemma. Dom hon gjorde på kursen började ta slut. Vi kom till tals om hur hon trivdes med sin egengjorda grejor. 

"Jag har aldrig varit så fin i huden och nöjd med någon produkt som dessa jag gjorde själv" var hennes svar. Hon tyckte att förändringen var så markant att hon börjat fundera över om hon hade ändrat på något annat - men nej, det var "bara" byte av hudvårdsprodukter.


Tänk, vegetabiliska oljor och fetter, bivax, eteriska oljor och hydrolater i all sin enkelhet skapar hudmagi!! Och jag blir så glad av att få det bekräftat om och om igen :)!

Nu en kopp te och "Så mycket bättre" (första halvtimmen i alla fall), och sedan jobb på det. En fortsatt fin lördag önskar jag er alla!

                           Lev väl!
                           /Lotta

2 kommentarer:

  1. Aha! Du har också handbollsspelande söner? Eller son...Jag har två stycken. En -96 och en -00. Båda två spelar handboll och har mött Ystad flera gånger. Ett svårlaget lag ni har:-))

    Bra hudvårdsprodukter är A och O!

    Hoppas du har en skön söndag!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Precis den cred man behöver lite då och då!

    Jag tänkte att du kanske ville komma hit och hålla en liten föreläsning/kurs efter jul?

    SvaraRadera