söndag 4 november 2012

Bag-ladyn har flyttat!

Tro´t eller ej, men vi har haft en bag-lady boende hemma i vårt sovrum ett bra tag nu. Jag har bildbevis... 
Och inte nog med att hon hade spritt sig längs golv och väggar, utan hon hade invaderat byrålådorna också!!

Men efter ivrigt avhysningsjobb en hel söndagseftermiddag tog hon sitt pick och pack och försvann :). Titta...
Tomt! Ingen baglady kvar :)
Så fint och gott om plats det blev när hon försvann! Ska sätta snubbeltråd i dörren så hon inte kommer tillbaka.

Men hela denna historian med baglady jakten började tidigare i veckan med att sonens SIM-kort till telefonen inte funkar.
Båda sönerna fick i julas vars en ny (dyr!) mobiltelefon. I veckan lade äldste sonens ner :(. Eftersom den inte ens är ett år gammal så finns det ju garanti på denna, och det var ju "bara" för mig att plocka fram kvittot. 
Nu är det så att jag har lagt dom på ett stensäkert ställe där jag antagligen lätt skulle kunna hitta dom... men icke!

Jag har letat igenom pärmar, skåp, korgar och lådor. Fortfarande är kvittona väck, men i gengäld har jag hitta några väldigt viktiga koder (till ett e-legitimationskort som används i mitt jobb på sjukhuset), hittade även 1000:- tillhörande äldste sonen, hittade 500:- som jag fick i födelsedagspresent förra året och 760:- som jag varit av med sen i somras. Och som kronan på verket hittade jag koden till JET-kortet som jag för en månad sedan svor över för att det inte funkade. Det var ju RÄTT kod tyckte jag... Jo, men jag hade ju fått nytt kort med ny kod kom jag på när jag hittade den nya koden :)!

Men i fredags körde vi till butiken där telefonerna är inhandlade. Jag hade förberett mig på att få hosta upp pengar för reparationen själv eftersom kvittona är puts väck, men se det fanns i deras dator att telefonen var inköpt där, så kvittot behövdes inte :)!!

Så det blev ju bra av allt samman - telefonen blir lagad, och jag har full koll på vad jag har i skåp och lådor, och den där slarvmajan som har barrikaderat sovrummet har åkt ut...

                          Lev väl!
                          /Lotta

3 kommentarer:

  1. Härligt Lotta, ibland måste något hända för att vi skall ordna upp runt oss! Blev faktiskt av med garagesamlaren idag! Bilen kan nog få torrt och fint snart!

    SvaraRadera
  2. Undrar om den där bagladyn har en tvillingsyrra eller något...för det SKULLE kunna va hon som huserar i MITT sovrum i så fall?!

    SvaraRadera