fredag 31 oktober 2014

När tiden bara försvinner

Du milde vad tiden har flugit iväg sista veckan! 

Tittar in här på bloggen idag och ser att jag inte har gjort någon uppdatering på över en vecka. Trodde helt ärligt inte att det var så länge sedan. Men det har varit "full sula" om man så säger...

Helgen som gick tillbringade jag med att jobba tre nätter, för att efter två timmars sömn på måndagsförmiddagen ge mig iväg till Malmö på hälsomässa. Väldigt trevlig mässa måste jag få säga, och en massa gott för både hud och mage hade jag med mig hem från generösa utställare. 







Tisdagen spenderades i Ystad men keramik och yoga, och även ett restaurangbesök med äldsta "hjärtat" hanns med mellan mina aktiviteter.
I onsdags blev det besök i grannlandet tillsammans med söner och flickvänner. Vi åkte till Helsingör där vi tillbringade eftermiddagen med att strosa rundor och äta gott. Lite julklappar blev fixade, och så blev det även lite te, rökelse och doftljus för min del. Som om jag inte hade något av detta innan...




En verklig toppendag med väldigt många goda skratt. Jag tycker att det är så härligt att få tillbringa tid tillsammans med dessa fina och kloka ungdomar. 

Igår blev det arbete i butiken för hela slanten. Grejer jag hade beställt på mässan hade redan anlänt, och jag hade fullt upp med att packa upp och möblera om i hyllorna för att få plats, mellan expediering av kunder som ville handla blommor och gravsmyckningsarrangemang i blomsterbutiken. Lite snurrigt med alla priser till en början, men fram åt eftermiddagen tyckte jag att jag hade riktig kläm på det där med kassan :). 
Jag måste säga att kollegorna där är väldigt tålmodiga  med alla mina frågor om priser. Och visst, det ligger en prislista bredvid kassan, men jag vet ju inte vad alla växter heter. Kanske en liten bilderbok?

Idag har jag en ledig fredag. Städningen är avklarad, tvättmaskinen går på högvarv och en omgång fröknäcke är på tork i ugnen. Jag googlar på hur man tillagar lammlägg, och har hittat ett recept med örter, rödvin och honung. (Jag har aldrig tillagat lamm mer än i form av färs).

Ett ekologiskt lamm hamnade i frysen igår, förutom just läggarna som ligger i kylen där ute. Jag har så svårt för att ta i rått kött, framför allt om det är stora bitar med ben i. Och det är just vad dessa läggar har - det är ju liksom bakbenen på det stackars lammet. Jag tog mod till mig och gick ut och öppnade kylen och tittade i alla fall på dem. Jag får repa lite mod till innan jag hanterar dem tror jag. Egentligen är det väldigt konstigt att jag inte är helvegetarian eftersom jag inte gillar att hantera kött...
Det blir nog lite parfymtillverkning först, det gör mig lugn, balanserad och förhoppningsvis lite modig också ;).

Helgen som väntar stavas L E D I G för min del, och det gillas skarpt!

Ha en fin helg!

/Lotta

 


 

2 kommentarer:

  1. Så mycket trivsamt du haft under veckan och jag önskar dig en trivsam helg också!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så mycket trevligt du har hittat på Lotta, inte konstigt att tiden bara rusar på. :) Jag hoppas att denna vecka bjuder på en massa trevligheter även den och att du har det riktigt gott.

    Ta hand om dig!♥

    Kram

    SvaraRadera