lördag 18 oktober 2014

Men det är ju ändå lördag

Men det är ju ändå lördag!
Det är mannen som utbrister detta när dagens fika diskuteras. Han är verkligen fika-kungen nummer ett, och enligt honom är just fika dagens viktigaste mål. Detta ser han ivrigt till att upplysa alla i sin omgivning om :)!

Eftersom jag själv försöker undvika det där med fika hade jag väl bara ett ganska halvhjärtat förslag; kanelbullar från frysen. Nja, i nödfall skulle detta väl kunna funka, men...


...en nybakad äppelpaj passade bättre. Jag fick veta att det är ju ändå äppeltid, och vi bor ju ändå mitt i äppelriket. Och så var det ju det där med att det är ju ändå lördag.


Så smulpaj med äpplen fick det bli, till mannens och hemmavarande sonens förtjusning. Själv höll jag till godo med ett chaite som jag snöat in fullständigt på. Bara kanel, kardemumma, nejlika krossat, tevatten givetvis och så en skvätt mjölk. Smakar kaka...

Ikväll vankas stor teckningsfest med temat glitter och glamour. Just nu känner jag mig varken glittrig eller glamorös, utan lite mer som en sån där matt julgranskula. Men det blir nog bra med det. 

Till sist måste jag tacka för alla positiva kommentarer på mitt förra blogginägg. Både här på bloggen, på FB och via sms har många hört av sig, och det värmer verkligen mitt hjärta.

Ha en fortsatt go´helg!

/Lotta 

2 kommentarer:

  1. Smulpaj är så gott och passar till vilka frukter och bär som helst!
    H det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. På ett sätt håller jag med mannen din! Varför ska vi avstå från allt gott och inte unna oss något. Hur mycket gladare och lyckligare blir vi utan? Är det värt att avstå allt gott? Nej, jag tror verkligen inte det. Men ändå tackar jag ofta nej men vad vinner jag på det? Guldkanten behövs också!

    Kram

    SvaraRadera