söndag 5 oktober 2014

Mest bra trots allt


Helgen försvann, och det kvickt minsann! Jag har ägnat den åt att snora och hosta lungorna ur kroppen. Vilken brakförkylning som har flyttat in i min kropp. En viss trötthet efter många nätters arbete har väl också bidragit till "klenheten". Men ändå, väldigt skönt att ha varit ledig.

I fredags hade L sina nya klasskompisar med sig hem efter skolan. Det gissades på 20st på fredagsmorgonen, men det blev 14 som dök upp. Filmkväll och tacomys var bestämt, och så blev det. De skötte rubbet själv, allt från inhandling och tillredning av mat till röj efter sig.
Mannen och jag "flydde" in till en av den lilla stadens restauranger där vi åt en utsökt trerätters...


Eftersom L:s går i skolan i Lund är de flesta av hans klasskompisar från västra sidan av Skåne, och filmkvällens gäster fick alltsåledes övernatta hos oss. Två stycken åkte hem, resten stannade kvar. Finns det hjärterum finns det stjärterum...


Som ni ser så rådde undantagstillstånd i vårt vardagsrum, som under ett dygn förvandlades till kombinerad film- och sovsal :). Men som sagt, fantastiska ungdomar som såg till att ordningen återställdes igen.

Idag har det blivit lite tvätteriverksamhet, fönsterputsning och så har jag hängt upp lite nya gardiner. Mellan hostattackerna bör tilläggas. Helgens fantastiska väder har jag inte riktigt kunnat utnyttja, orken har liksom inte funnits till det. Men att kunna ha fönster och terrassdörren öppen hela dagen fast det är oktober månad är ju väldigt annorlunda, men det har gjort att jag fått min nypa frisk luft trots att jag mest varit inne. I veckan som kommer väntas det visst busväder...

Ha det gott!

/Lotta

 
 

2 kommentarer:

  1. Hoppas hostan ger sig snart, sådant är tröttande!
    Fint av er att låta ungdomarna husera och att ni ger dem nattlogi, det är värdefullt och säkert mycket uppskattat.
    Krya på dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Din stackare! Jag hoppas hostan ger med sig snart och att du snart är tillbaka i gammal fin form igen. Och vad härligt att hela huset fyllt med fantastiska ungdomar.

    Krya på dig och hoppas du får en fin vecka trots busväder.

    Kram

    SvaraRadera