torsdag 12 september 2013

Vad jag gjorde...

Veckans cliffhanger är nu redo att avslöjas. Det där jag så gärna velat göra ända sedan jag var i tonåren...

Jag har börjat på en...


             ...KERAMIKKURS :)!!

Och det var verkligen precis så kul som jag föreställt mig, om inte ännu roligare.

Jag fick prova på att göra några alster i lite olika tekniker; tumma, skulptera och ringla. Så är ni redo - här kommer bilder på mitt livs första keramiska (mäster)verk :)...

Min tummade skål under bearbetning
Min "pära"
Vilket härligt material att jobba i och hantera. Det ska bli så kul att lära sig mer. Jag vill som vanligt kunna allt! Om olika leror, bränning, glasyrer - ja allt!

Behöver jag nämna att jag redan längtar till nästa gång??

                      Go´natt på er alla!
                            /Lotta  

10 kommentarer:

  1. Så roligt! Vi arbetade mycket i lera under utbildningen och det var nog den roligaste delen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det. Verkligen kul tyckte jag att det var.

      Radera
  2. Men så kul!
    Men det var mig en konstig pära ;)
    Pära på norrländska betyder potatis :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Potatis kallar vi för panntoffla här på Österlen.

      Radera
  3. Vilken härlig "pära", måste vara super kul att få jobba med ett så härligt material. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt kul var det! Trevlig helg till dig oxå Åse!

      Radera
  4. Men vad roligt!!
    Pära? Jag säger päron om såna där ;)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. ...och jag ville inte påpeka att det inte såg ut som en pära!!! (pära = potaits) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oh vad skoj! Jag gick själv på keramikkurs i två år. Dreja var svårt men kul, ringla inte så kul, kavla var kul osv osv. Det var verkligen kul.
    Du är ju jätteduktig och har helt klart talang!!
    Själv tröttnade jag efter att under ett år försökt få till ett stooort snyggt fruktfat på drejskivan. Det blev ett otal små skålar som halva släkten fick stå ut med att få i gåva...
    Kanske man skulle....

    SvaraRadera