tisdag 10 september 2013

Bunkrat

Den där hösten kom av sig, och vi har fortfarande sommartemperaturer. Gör absolut ingenting alls. Men det gäller att vara beredd! Vips en dag när man vaknar så bara finns den här, den där (av mig i alla fall) efterlängtade hösten.

Så jag har bunkrat! Hösten och säkert en del av vintern är räddad...


Ullgarn i massor som ska få bli härliga vintervärmare. Så nu går jag bara här och väntar på lite sämre väder - så att det blir lite mer legitimt att stanna inne och kuckelura ;).


Gårdagens cliffhanger om att jag skulle börja på något nytt idag blir lite längre. Det har blivit lite uppskjutet.
På torsdag börjar jag på det där nya. Men det är något riktigt, riktigt kul. Något jag velat göra sedan jag var tonåring, men aldrig någonsin provat på. Kan undras vad det är??

I morgon väntar en arbetsdag i lilla butiken och den vackra handelsträdgården, och på kvällen ytterligare en workshop. Produkter för ansiktet är det som står på schemat. Det finns ett par platser kvar - så känner du dig manad så är du varmt välkommen! (Ring i så fall MaKalösa Trädgårdar och anmäl dig).

I kväll väntar en tur till Ystad. Snabbvisit hos sonen, och på det en träningsmatch för yngsten.

                      Ha en fin tisdagskväll!
                            /Lotta

4 kommentarer:

  1. Det är precis det jag gillar med hösten, lite nya projekt. Kyligt ute och mysigt inne!
    Kanske jag skulle skicka dottern på den där workshopen - hon verkar ha såna problem.
    Jag är fortfarande nyfiken på "kuligheten" och gissar på fallskärm/luftballong så länge!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle kanske ha en bloggträff/workshop vid lämpligt tillfälle? Tror att det kunde bli riktigt trevligt!

      Återkommer om kuligheten...

      Radera
  2. Det låter väldigt spännande med det som du har hittat på och velat göra länge. Glöm inte att rapportera :-)

    SvaraRadera