måndag 2 september 2013

Klen

Veckan som gått har jag lyst med min frånvaro både här på bloggen och i kommentarsfälten på de bloggar jag följer. 

Jag har varit klen. Sjuk. Hostig. Förkyld. Halsont. Och jobbat utav bara helsike. 5 nätter och en dag...

När ska jag lära mig? Lära mig att lita på att jag faktiskt är sjuk. Jag vet att jag hade samma funderingar i våras när jag var kass. Alltså har jag inte lärt mig än. Kanske nästa gång?

Äldste sonen har också varit sjuk. Hög feber och huvudvärk. Legat för ankare här hemma. Beordrad hem till mamma... Fick inte ligga sjuk ensam i sin lägenhet. Tror faktiskt att han uppskattade detta, trots protester till en början. 
Så när jag inte jobbade kamperade jag tillsammans med honom i soffan framför TV:n. Harry Potter fick än en gång förgylla våra dagar. 

Så ingen ork eller energi har funnits att vare sig blogga eller vara social på något annat vis. Jag har inte ens haft datorn öppen. Då é jag verkligen sjuk ;)!

Men nu är jag på bättringsvägen. Hostan håller på att lugna ner sig och håller inte längre på att slita lungorna ur kroppen på mig. Snorfloden har sinat. Halsen känns mildare för första gången på över en vecka. Men tröttheten finns där fortfarande, och som grädde på moset en sjuhelsikes huvudvärk. Men bara i natt också - sen har jag tre lediga nätter som väntar. (Förvisso en dags jobb däri, men på torsdag är jag ledig...).



Mest så ni vet - jag finns här ute i periferin. Matt i lacken och lite allmänt krackelerad, men ändå...

                          Ha det gott!
                            /Lotta

 

18 kommentarer:

  1. Så väl jag känner igen det! Jag är expert på att jobba när jag är sjuk. Får dåligt samvete av att stanna hemma vilket är urlöjligt för peppar, peppar så har jag mycket låg frånvaro. Även om jag skulle stanna hemma då.

    Skönt att du börjar känna dig bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det väl märkligt att man ska ha så hög arbetsmoral att man får dåligt samvete över att stanna hemma om man är sjuk? Men jag tänker att jag kanske kan bättra mig...

      Radera
  2. Krya på dig! Men du måste faktiskt tänka på dig själv när du är så dålig.
    Ingen, ingen kommer att tacka dig för att du sliter så på dig själv.
    Och inte behöver ni fler patienter som blivit smittade??
    Kryp ner under täcket och sköt om dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Moi! Men jag tror kanske inte att pat blir smittade - där snurrar redan så mycket basselusker bland dom...

      Radera
  3. Men inte går du väl och jobbar när du är sjuk?? Nu är det du som bäddar ner dig och tillåter dig vara sjuk! Du ska vara rädd om dig!
    Så! Nu har jag predikat lite! Nä visst ja, en sak till, krya på dig! :)
    Kram och puss i pannan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tyvärr gör jag ju det. Korkat men sant! Men nu mår jag bättre - måste vara din puss på pannan som hjälpte :).

      Radera
  4. Men din stackare!!!
    Jobbar du ändå, fast du är så krasslig???

    Hoppas att du/ni kryar på er nu!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men usch och fy för att vara sjuk och krasslig!!
    Låter bra att du är på bättringsvägen, låter mindre bra att du inte tar bättre hand om dej.
    Fast jag känner igen det där alltför väl...

    Krya på dej & sonen!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag lovar att bli en bättre människa och ta bättre hand om mig i fortsättningen. Men det är ju inte lätt att lära gamla hundar att sitta...

      Radera
  6. Men stackare!
    Vilken tur att du börjar känna dig friskare nu.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ett par dagar till så kan jag nog ge mig ut i löparspåret igen :)...

      Radera
  7. Men fy, hoppas att både du och sonen kryar på er.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå Åse - det är hopp om livet igen :).

      Radera
  8. Krya på dig. Hoppas att du redan är mycket bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är jag :) - bättre alltså.

      Radera
  9. Usch och fy för att vara sjuk! Men skönt att höra att du är på bättringsvägen vännen. Lova dock att du nästa gång lyssnar till kroppen och vilar när du blir sjuk.

    Jag brukade vara en sådan som också ångade på. Gick till jobbet och skolan med feber när jag egentligen borde ligga nerbäddad hemma. För att inte ställa till det för arbetskamrater eller missa något viktigt i skolan. Ja, jösses... den enda som jag ställde till det för var ju mig själv och min hälsa. Det tog mycket längre tid att bli frisk och till slut klarade inte min kropp det längre. Jag har lärt mig läxan så nu lyssnar jag på kroppen när den försöker säga mig något.

    Så nu ligger jag här nerbäddad i soffan och tittar på tv och gör inget alls. Och förhoppningsvis skrämmer jag förkylningen på flykten också. ;)

    Ta nu hand om dig riktigt ordentligt Lotta och ha en fin vecka.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Usch, det är riktigt sega grejer som går nu. Jag var förkyld i typ två veckor innan det började ge med sig. Surt.
    Hoppas att ni kryar på er!!

    SvaraRadera