onsdag 25 september 2013

"Om konsten att...

...göra ett örtapotek".

Det ska jag hålla en timmeslång föreläsning om i morgon ute på Tjörnedala. Vid min sida kommer jag att ha dessa små hjälpare...


En sådan vacker och härlig låda har jag fått plocka i hop och låna av Karin på MaKalösa Trädgårdar. Ser ni så fina örterna är fortfarande? Underbart!

Och för att inte tala om dofterna från denna lilla "örtagård". Helt enkelt ljuvliga. Åh vad jag önskar att man kunde doftblogga!


I övrigt har dagen tillbringats i lilla butiken, där jag i dag "sjösatte" en liten nyhet. 
Ni som har följt bloggen ett tag vet att jag ibland pysslar med att tillverka parfymer av eteriska oljor. Hitintills har det mest varit för eget bruk, men ibland har jag gjort någon flaska på beställning även till andra. 
Ofta får jag höra att jag luktar så gott. På jobb, i kassan på ICA, i blomsteraffären... Så varför inte ge alla möjlighet att åtnjuta komplimanger över sin väldoft :)?

Så från idag finns möjligheten för den som så känner, att beställa en exklusiv parfym alldeles handgjord av mig. Fyra olika dofter finns som testers i butiken, och jag kommer att tillverka på beställning.


Tänk er - vilken lyx! Helt naturlig väldoft. Inga hormonstörande ämnen. Inga allergena dofter. Inga syntetiska tillsatser. Inga miljöbelastande ingredienser. Bara ren och skär kärlek från Moder Jord till oss!

Ska bli väldigt spännande att se hur detta faller ut. Jag har i alla fall redan fått min första beställning idag :).

                      Ha en fin onsdagskväll!
                            /Lotta
 
 

6 kommentarer:

  1. Så kul att göra ett eget parfymmärke! :-)
    Lycka till med det!
    sv:
    STORT grattis i efterskott!!! :-D
    Taskigt av sönerna, så gammal är du ju inte, du är ju 8 år yngre än mig. ;-)

    SvaraRadera
  2. Spännande!
    Vad är det för dofter? Och vad kostar en flaska?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har väldigt svårt för parfymer. Ena dagen kan de dofta gott andra dagar så stinker de!
    Jag är mer en "naturligt doftande" person så dessa parfymer kanske skulle passa mej?!
    Säger som syster: vilka dofter finns det och vad skulle en flaska kosta?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som om du lever din dröm! Hoppas verkligen att allt går i lås så att du kan fortsätta med detta.
    Parfymer "fastnar" sällan på mig, har inte hittat speciellt många som gör det.
    Dina är kanske att rekommendera då, eller?
    I övrigt frågor enligt ovanstående
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig låda! Här verkar örterna i trädgården att vara i sitt esse, de mår superbra! Basilikan är lite klen kanske men jag har inte vågat ha den ute. Haha!
    Hoppas att några överlever denna vintern. Förra vintern dog alla våra örter, dumma snö!
    Är nyfiken på dina parfymer.

    SvaraRadera