söndag 29 december 2013

Seg

Du är vad du äter. Knäck och kola har jag ätit alldeles för mycket - och seg är vad jag känner mig.
Att man kan bli så trött och slö av att inte göra något och att bara inmundiga en massa skräp! Men jisses vad gott jag har haft det den senaste veckan. Julen varvades med jobb och julfirande i en bra mix. Fredagen och lördagen bara "försvann", och idag blev det en tur till det stora varuhuset i Malmö, samt en snabbis in till Triangeln och Systrarna Grenes. Så nu är hemmet rustat med fler fårfällar, ny tvättkorg, fina kuddfodral till soffan och lite annat smått och gott.
Och så har garn-hamstern varit i farten igen... 17 nystan virkgarn fick följa med hem :). Det är sann lycka det minsann!


Söndagskvällen fortsätter på den senaste veckans tema - att dega och sega. Två dagar till - sen jäklar min låda är det dags att vakna ur dvalan! Jag fick spinningskor i julklapp, och de måste ju invigas. Alltså är två spinningpass inbokade, ett på fredag och ett nästa måndag. Ska bli väldigt spännande att spinna med "riktiga" skor!

Hoppas ni alla haft en fin jul med njutbara dagar i massor!

/Lotta

7 kommentarer:

  1. Helt ok så här långt även om en del moln synts på himlen...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo här har det slöats och ätits och slöats lite till. Och sedan har det ätits lite mer och... ja...slöats på det.
    Nä, det kanske är dags att rycka upp sig och leta sig fram till löpbandet ;)
    Åh, jag bara älskar den där väggen du visar en snutt av. Jättefin! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ungefär så slött ar vi haft det i Hörby byhåla oxå, om det är till nå´n tröst.
    Skillnaden mellan vanliga gympa och spinningskor - är som natt och dag!!! Du kommer att älska det! =)
    Och jag ääälskar din teglade vägg!!
    Kram å go´fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Jo,kanske har man ätit för mycket och rört på sig för lite. Men attans vad underbart det är :)
    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag undrar också hur man kan vara så trött av att göra absolut ingenting!? Jag har varit ledig lääänge och inte gjort ett dugg. Tanken på spinning finns inte i min värld men jag hoppas bli lite inspirerad av din energi och beslutsamhet.
    Ha ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År fina du!!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Det verkar som du har det bra. Akta tänderna bara. Tänkte på knäcken. Jag önskar dig ett Gott Nytt År.

    SvaraRadera