måndag 16 december 2013

Julmingel

Mina absolut första drejade alster - de två ljusa skålarna i mitten :)

I torsdags kväll var det terminsavslutning på keramikkursen. Lite mat och mingel med deltagarna från alla veckogrupperna. Jag försökte i fredags att visa bilderna, men blogger var inte vidare samarbetsvilligt. Idag fungerar det visst bättre, så det blir lite julvernissage här på bloggen.


 
Anja som är vår goa kursledare har verkligen världens största hjärta! Hon hade gjort så fint inne i keramikverkstaden med en massa röda dukar och tända ljus överallt. Mitt på det stora bordet stod alla våra alster i en lång rad, och det var så roligt att se hur sakerna såg ut när de var färdiga. Jag har ju följt mina kurskamraters arbete med sina alster, och sedan har det ju blivit en hel del kikande på även de som går i andra gruppers hyllor. Det är så oerhört inspirerande att få ta del av alla fina saker!

Lite julgåvor till fina Anja

"Gottebordet" under uppbyggnad...

 
Alla hade med sig något bidrag till julbordet, och när alla var komna var det en minst sagt dignande julbuffé som dukats fram. ingen behövde bege sig hungrig därifrån kan jag lova!


Annars? Idag har jag varit ledig, och det har mest varit julgodis på schemat mer om det i morgon :)...

Hoppas alla har en härlig vecka så här innan jul, och att ni inte stressar er fördärvade. Det kan vara skönt att bara stanna upp och andas ibland...

Ha det gott!
/Lotta

4 kommentarer:

  1. Att jobba med lera är bara så roligt! Jag borde verkligen anmäla mig till en keramikkurs! Så trevlig avslutning ni hade :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut att du ska göra :)!!

      Radera
  2. Så duktig du har varit och så mycket du har hunnit med!
    Jag antar att du kommer att fortsätta med detta!?
    Det bör du göra, du har ju talang för det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju så att alla grejerna på bilderna är inte mina, utan det är alla deltagares :)...
      Men visst kommer jag att fortsätta med det! Det är bara så himla kul ju!

      Radera