tisdag 10 december 2013

Inte mycket nytt under solen...


Nä, idag har jag inte så mycket att förtälja. 
Det har varit en ganska dyster dag helt allmänt. Hade tänkt mig att ägna dagen åt pyssel och småfixande, göra bara sånt jag tycker är kul och njuter av. Jag har liksom inte kommit riktigt dit ännu. Att ta en hel dag att bara ägna mig åt nöje när jag är här hemma i vårt hus.

Förhoppningen och önskan jag hade när jag lade ner salongen och fick betydligt mindre arbetstid har inte lyckats infrias än. Så många år av eftersatthet av hemmet tar väl förstås ett tag att rätta upp...
Jag röjer och rensar, röjer och rensar, och så rensar jag lite till.

Idag har jag plöjt igenom korgar i köket med allt ifrån papper, betalda räkningar, pennor, gamla kvitton m.m, och sedan satt in alla lösa papper i de pärmar där de ska finnas. September 2012 var senast som räkningar blivit insatta i sin pärm. Tre timmar tog detta lilla "nöje"...

När jag sedan ändå hade ångan uppe gällande pappersarbete, så fick företagets papper också en omgång. Här var det inte lika illa - "bara" sedan september i år som de hamnat i högar.

Nä, pappersjobb är inget för mig och som "lök på laxen" denna pappersdag fick jag en släng av oförtjänt ovett. Först av en kund som inte tyckte att det var snällt av mig att säga nej till att vilja lösa in ett presentkort med sista giltighetsdag i juni i år, och sen av mannen här hemma som misstolkade mig och valde att gå in i tystnaden. Tråkigt! Väldigt tråkigt...


Idag får ni bilder som jag tog för lite drygt en månad sedan. Bilder på en sovande småstad. En stad som gått i ide, djupt sovande. Så som vår lilla stad gör varje år i september.

Idag skulle jag också vilja göra så. Stänga ner. Gå i ide. Eller möjligtvis packa ihop och rymma till en plats långt borta med bara mig själv som sällskap.

Men i morgon blir en bra dag - det känner jag på mig!
/Lotta

3 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att dagen i dag blir riktigt bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en bra dag idag.
    Rensa papper är ju sååå boooring men oj så skönt då det är gjort :)
    Jag gillar dom där husen med olika färger och vackra dörrar. Vackra fönster och dörrar är jag lite svag för. Minns då Afrodite tog oss med till Ystad och vi gick där mellan husen. Då blommade dessutom dom otroligt vackra stockrosorna, åhh det var så fint!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en riktigt bra dag idag.Kram

    SvaraRadera