tisdag 30 december 2014

Matkonst

Idag ska jag bjuda er på lite matkonst. 
Som bloggare fotograferar man ofta mat, och familjen är numera väldigt väldresserad och vet att man får INTE påbörja måltiden förrän klartecken har givits och kameran har fått sitt. 
Ibland undrar familjens herrar varför jag inte kan föreviga och visa upp deras uppläggningar? För att alla ska bli nöjda och glada så händer det att även deras kreativa uppläggningar hamnar på bild, men de har sedan inte kommit längre. Men idag mina vänner - idag ska det ske! (Det är ffa mannen som är väldigt kreativ...)

Mannens...
Yngste sonens...

Mannens igen...
Ni ser temat va? Pasta och korv... Men så plötsligt händer det - menyn blir lite wild´n crazy...

Ja, go´vänner - här skulle ni fått se mannens masterpiece - "Mosmannen", men den har blogger antagligen censurerat eller något, för jag laddade upp den, och nu är den puts väck!
Men ni har ändå fått en liten inblick i herrarnas känsla för matkonst :).
Kanske lite annorlunda än de små "konstverk" jag brukar skapa på tallriken. 

Annars så här på årets näst sista dag har vi varit i väl uträttat ärende i det stora varuhuset...


Väl hemma igen satte jag en deg i en farlig vänster och bakade bröd som sedan serverades till hemmagjorda Angus-burgare med allehanda tillbehör medan köket förvandlades till ett tillfälligt hamburgerhak...


Och till sist blev det lite av min matkonst, om än på en väldigt suddig bild :).



Ha det gott!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar