söndag 14 december 2014

Adventsmys


Tredje advent redan, och jag lyser med min frånvaro här på bloggen. Men det är så att det är så mycket annat som händer runt omkring mig, och tiden/orken/lusten att skriva vill inte riktigt infinna sig. Varför vet jag inte, ibland är det bara så.

Den här helgen har varit en ledig helg med mycket roligheter. Gårdagseftermiddagen spenderades här hemma i köket tillsammans med sönerna och deras flickvänner. Julgodis stod på schemat. Pepparkakor och pepparkakshus bakades, två sorters kola, marsipanfigurer och Mozartkulor gjordes till ackompanjemang av diverse julsånger. (Bilder på detta finns i "riktiga" kameran, och idag är det bara mobilbilder som gäller...).

Efter detta julgodismaraton var vi i Ystad tillsammans med goda vänner. Restaurangbesök först, och sedan blev det musikal på teatern - "Smultronstället", en lokal musikal baserad på Perikles musik. Verkligen rolig och skrattmusklerna fick sig en rejäl omgång!


Idag har skrattmusklerna motionerats ännu mer. Jag har träffat mina "ungdomskompisar", och som vanligt hade vi verkligen skitkul! Finaste M hade dukat fram ett gottebord som hette duga...


Bullar med gott pålägg, ostkaka med sylt och grädde, ostar, glögg, frukt, galet god saffranskaka, godis m.m... Kändes inte som att något fattades alls, och jag känner mig i skrivande stund fortfarande mätt som en nymatad orm. Tack snälla M! Så gott och mysigt!!

Veckan som kommer är en ledig vecka för min del. Imorgon skall det julpyntas här hemma, på tisdag ska jag "gå bredvid" i grannkommunen igen. Och så ska den allra sista julklappen fixas. Annars inget... 

Ha en fortsatt fin kväll!

/Lotta

1 kommentar:

  1. Så mycket trevligt du haft, göra julgodis med stora barn är himla kul och nostalgiskt. Kan bli lika galet som när de var små.
    Och musik är aldrig fel!
    Ha det fortsatt fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera