tisdag 21 augusti 2012

Förkylt

Här är det förkylt värre... Hosta, hysteriska nysningar, näsan rinner och halsen är tjock. Undrar minsann om jag inte drabbats av en manlig förkylning!?!
Enligt min käre far är det en "rälig" sjuka att drabbas av :).

Så just nu är det egenvård som gäller... 
 
Mycket te gjort på färsk salvia (Som jag just nu har massor av ute i min lilla örtagård). Fantastiskt bra (Och gott) när man har ont i halsen. Tar död på alla "basselusker". Lite honung därtill lenar i halsen, dämpar hostan och ger bacillerna ytterligare en match. Ingefäran eldar på kampen ytterligare... Och till sist några droppar Echinacea som kronan på verket!
En droppe eterisk olja från Cederträ som masseras på framsidan av halsen gör susen mot hostan fick jag lära mig sist jag var på kurs. Jag kan verkligen instämma i att detta funkar!

Lite vila hade väl inte varit helt fel, men ni vet - även solen har sina fläckar ;)!

                           Lev väl!
                           /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar