måndag 20 augusti 2012

Eko mamman

Inläggen här på bloggen duggar väldigt ojämnt. Ambitionen är alltid hög - gärna nytt inlägg minst varannan dag (gärna varje), men så ser ju verkligheten inte alls ut... Förutom att driva Brunnshälsan så jobbar jag natt på sjukhuset, och i de perioder jag jobbar mycket på båda ställena blir det gärna lååångt mellan inläggen.
Just nu är jag inne i en sådan period...

Men mellan allt arbete har jag hunnit med att installera sonen i hans nya boende. Han har blivit stor min lille påg...
Idag har han börjat handbollsgymnasium i Ystad, och kommer att bo i studentlägenhet tillsammans med två andra pågar mitt i veckorna (men på helgerna kommer han hem till lilla mamsen). 
Så igår var det till att hämta nyckel och flytta in de viktigaste grejorna (läs: träningskläderna), och så fick vi ju handla mat. Mycket basvaror och så färskvaror inför veckan. Det blev en rejäl varuvagn, och vid kassan kom mannen på att vi kanske behövde en märkpenna att skriva på allt med. 

Sonen tyckte att det var inte nödvändigt - han hade ju varit och handlat med eko-mamman, och risken var minimal att de andra två killarna skulle ha ekologiskt rakt igenom i kyl o skafferi.

                 He´s got a point :)!!

     Nu väntar nattjobb igen... Ha en gó kväll!

                     Lev väl!
                     /Lotta

                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar