söndag 4 mars 2012

Det börjar likna något!

PUST! Vilken helg (och torsdag o fredag) jag har bakom mig...

Det har verkligen varit både "ups and downs". Flyttlasset har gått från våning tre till våning två, och när jag körde därifrån kl 22 så började det likna något... I morgon kl 09.15 är det dags för premiär behandling i nya lokalen. (Men det är Mikaela som står för denna premiär - måndagar är hennes behandlingsdag på Brunnshälsan). 
Själv ska jag fortsätta att ställa i ordning, och framför allt prismärka alla varor!!

Flytten summerad lite kort:

TORSDAG: På plats kl nio enligt överenskommelse med hyresvärden. Rullgardinen ner!! Förra hyresgästerna hade inte städat alls efter sig, utan bara tömt lokalen och låst. Blev jag glad?? NEJ!!!
Klagomål till hyresvärden som fixade situationen på bästa vis, men mitt humör var liksom borttappat... Allmänt kaos rådde hela dagen med flyttning av möbler, golvläggning och målning - allt i en salig röra! Avslutar dagen med att skjutsa sonen till handbollsträning i Ystad. Hemma kl 22.45.

FREDAG: Uppe tidigt, i lokalen kl åtta. Mannen har redan varit på plats en god stund. Fortsättning på torsdagskaoset...
Tack gode min skapare att man har så många fina människor runt om sig som ställer upp och hjälper till! Mannen, sönerna, föräldrar och svärföräldrar. Men denna dag fick jag även förstärkning av Monica som kommer att jobba i butiken. Guld värt!
Några timmars avbrott eftersom att nästa son skulle skjutsas till handbollsträningen i Ystad, sedan tillbaka igen. Hemma vid nio tiden.

LÖRDAG: Sovmorgon för mig (till åtta), mannen tidigt iväg... Golven färdig lagda, och nu påbörjas organisering för att få rätsida på kaoset. Bärande, flyttande och släpande av möbler och grejor. Tankeverksamheten på högvarv för att lösa möblering och placering av allt. Inte lätt!! 18.30 ger jag upp - hem o fixar middag. Hinner med en halvtimme på soffan innan nästa arbetspass börjar; tio timmars nattarbete på sjukhuset...

SÖNDAG: I säng kl 07, och somnar som en klubbad säl. Är "långt borta" när väckarklockan ringer kl 12. Är på plats i lokalen kl 13, där mannen tillbringat hela förmiddagen sedan tidig morgon. Det är nu det roliga ska börja; ställa fram alla fina saker som jag fått hem den senaste månaden! Hinner dock inte så mycket, för äldste sonen ringer. Han har handbollsmatch i Lund kl 16, men har missat sin skjuts. Akututryckning och kör och lämnar honom i Lund, och sedan direkt tillbaka igen (Arg som ett bi är jag!!) Som om inte detta skulle vara nog så ringer mannen när jag är i Tomelilla. Han undrar var jag är? Varför? Jo, han har skurit sig rejält i handen, och blodet forsar. Föräldrarna rycker ut, mamma bandagerar och pappa kör honom till akuten i Ystad. Ett par timmar senare återvänder mannen med klistrat sår, fint bandage och en stelkrampsspruta i kroppen. 

Så med andra ord; intensiva dagar!

I dag har jag inga bilder att bjuda på, men förhoppningsvis imorgon... För det blir så FINT! Längtar verkligen till min officiella nyöppning, då ni alla givetvis är varmt välkomna!

                         Lev väl!
                         /Lotta
 

4 kommentarer:

  1. TJOOO!! Känns som semester nu hade suttit fint!? & jag med DÅLIGT samvete över att jag inte kunnat hjälpa till :(.
    Kommer mest troligt bli hur bra som helst, det brukar det ju nämligen blir med det du gör Lotta!!! Med ganska lika smak, så längtar jag att se alla fiiiina saker. Spännande att få äran att ha premiär behandlingarna idag :). Ses om en stund. Kram Mikaela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gick ju bra idag! Semester - vad är det??

      Radera
  2. Men shiiiit, vilken helg!!!
    Herregud...
    Och dessa tonårsbarn och detta eviga skjutsande...

    Ska bli SÅ roligt att se resultatet av allt slit!
    Skynda, skynda att lägga ut bilder!! =)

    Ett jättestort LYCKA TILL nu!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Miss Juni!! Finns bilder nu... Nu får du skynda på så jag får se hur det blir hos dig. Ser att ni oxå jobbar som flitiga bin :)

      Radera