söndag 25 mars 2012

Att brottas med en leopard

Tog en break, satte mig ner med en kopp Yogi-te för att andas ut en liten stund. Just nu springer livet på så fort att det känns som att jag håller på att snubbla över mina egna fötter allt som oftast.

Yogi-te är en serie ekologiska teer utan syntetiska smakämnen, endast ingredienser direkt från naturen och vår kära Moder Jord. Smaker och aromer i dessa teer är gudomliga trots att det är "pås-te". Och med varje tepåse finns ett litet meddelande med tänkvärda ord. Jag brukar alltid läsa dessa små kloka meddelanden, och idag var det som att slå huvudet på spiken, mitt i prick!! 

"IF YOU WRESTLE WITH A LEOPARD, YOU MAY GET SCRATCHES".

Denna lilla mening säger så mycket! Det är så det är just nu. Livet som snurrar på alldeles för fort med för få timmar på dygnet och på tok för lite tid för återhämtning är just nu min leopard. Tröttheten och virrigheten är skråmorna som leopardens klor ger mig. 

Dessa ord får mig att stanna upp, tänka till. Vad kan jag göra annorlunda? En promenad i det vackra vädret, njuta av naturen och havet som visar sig från sin allra bästa sida i dag. Ett besök med en stunds meditation vid mitt speciella lilla träd...

 
Och förresten, Yogi-te kan du köpa på Brunnshälsan ;)...
             
                           Lev väl!
                            /Lotta
 

3 kommentarer:

  1. Japp..man måste njuta av livet......
    Faster livs njutare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Tänker ge mig ut i det vackra Skåne-vädret nu och "livsnjuta" litegrann :)

      Radera
  2. Jag dricker ju TYVÄRR inte te, men köpte ändå just Yogi-te för kanske ett par år sedan. Bara precis för dom små underbara meddelanden som följde med...

    Och du, CARPE DIEM!
    Andas...

    Kram å lycka till med allt!

    SvaraRadera