fredag 13 april 2012

Helgmums!

Som jag tidigare nämnt i bloggen har jag för ca en månad sedan påbörjat en pedagogutbildning med ekologisk inriktning.

Det är alltid lika spännande att träffa nya människor, och att hamna i nya konstellationer. Jag känner att detta berikar mitt liv mycket! Så mycket kunskap och kärlek det finns att ta del av om man bara öppnar sitt sinne och är villig att ta in och delta i livet...

Pedagogutbildningen är ett utmärkt exempel på detta. En liten samling ända in i själen vackra, kärleksfulla kvinnor som befinner sig i olika faser av livet, men alla med en stor gemensam nämnare; kärleken till- och vördnaden inför vår kära Moder Jord. 

Det visare sig också att vi alla hyser en stor kärlek till mat oxå.... Så mycket gott vi lagade och åt! Allt enkelt, naturligt och med mycket örter, grönsaker, frukter och bär. Inga E-nummer, smakförstärkare eller annat tjafs! Bara rena naturliga smaker som tog oss till himmelska höjder...


På fredagskvällen "svängde" två av kursarna, Ann och Ida-Maria, ihop en ljuvlig chokladmousse! Jag har försökt återskapa denna här hemma, men är inte helt säker på att det blev med exakt samma innehåll. Men gott blev det (och vackert...) 
Jag gjorde det lite på måfå, och hade inte några exakta mängder, men ska försöka återge ungefärliga mängder ;)

CHOKLADMOUSSE ca 2 port:


2 avocado
ca ½ dl vatten
1 msk honung
2 stora dadlar (Medjool)
ca ½ dl kakao
ekologiskt vaniljpulver efter tycke och smak.


Mixa samman i matberedare till det är en slät massa. Lägg upp i fina glas eller skålar. Garnera med färska eller frusna bär och kanske lite hackade nötter. SÅÅÅ himmelskt gott - och bara nyttigheter!! 


Kanske något att testa i helgen??


                            Lev väl!
                            /Lotta






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar