lördag 5 oktober 2013

Dagen efter

Min fina "äppelsvarv" - skalar och skivar i ett nix!

På tok för lite sömn under gårdagen har idag inneburit lite "dagen efter" känsla. Trött och lite sådär allmänt seg. Men oj vad skönt med en ledig lördag! Rejäl sovmorgon, brunch fixad av mannen och båda sönerna på plats här hemma. Kan en lördag inledas bättre?

Eftermiddagen ägnades åt lite bakning - födelsedagen som inte hanns med ska firas i morgon eftermiddag. Havrekakor och lakritskolakakor fick det bli. Och en äppelpaj med kokostäcke till dagens eftermiddagsfika.

Äppelpaj på gång :)...


Och nu är det kväll. Fåtölj, TV och en stor "balja" chai. Sen blir det nog tidigt i säng - känner att jag har mer sömn att ta igen...

                          Go´lördagskväll!
                             /Lotta
 

4 kommentarer:

  1. En äppelsvarv. Det var jättehäftigt. Har jag aldrig sett förut. Äppelpaj är inte dumt. Helst inte vid den här tiden på året. Sov gott. Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Åh, vad väl jag känner igen den där bakisheten. Inte från alkohol då givetvis men nattjobb... Ibland gillar inte huvudet det alls!
    Det ser ut som om du hade en trevlig lördag!

    SvaraRadera
  3. Lät som en väldigt god fika :-)

    Ha en fin söndag nu!

    SvaraRadera
  4. En sån där svarv har min mor också. Som vi yrade för att förstå hur, och till vad, den skulle användas.
    Vi vevade och vevade, äppelstackaren blev slankare och slankare. Och inte hade vi vett att sluta i tid heller ;)

    SvaraRadera