onsdag 5 september 2012

Morgonlyx

Morgonlyx... 

Det handlar inte om sovmorgon eller en extra smarrig frukost på sängen, utan om morgonpromenaden.

Jag är nog en av dom mest morgontrötta människor jag vet! Sängens dragningskraft på mig är magisk på morgontimmarna. Men ibland efter att ha uppbådat all viljestyrka i världen lyckas jag masa mig upp en timme tidigare än vad nöden kräver. Jag startar min runda som en sportklädd zombie. Skorna är gamla och väl ingångna (lite för väl tror jag - får ont i benhinnorna av dom), och vet precis hur dom ska gå. Detta är perfekt eftersom hjärnan ännu inte är påkopplad...

"Autopilotskorna"

Men så efter en stunds traskande så möts man av detta...

     ...och då kan man inte annat än att vakna till. 

Tänk vilket privilegium att få ta del av denna storslagna syn varje dag. Helt gratis dess utom... 
Att få sätta sig på en sten och känna stillheten i sitt sinne, en liten stund av meditation gör gott för både kropp och själ.

               Moder Jord är vacker och givmild!

                         Lev väl!
                         /Lotta

1 kommentar:

  1. Jag kan inte annat än hålla med! Moder Jord är fantastisk!

    Sv: Jag har tyvärr inget recept. Jag googlade och tog lite här och lite där och "byggde" ihop ett eget :)
    Rabarber, ingefära, rödlök, kanelstång och honung.

    SvaraRadera