måndag 9 januari 2012

Sommarlängtan...

Sitter här i sena timmen och lyssnar på Nat King Cole och funderar över vad som varit och vad som ska komma. De "många helgerna" är över för denna gång, och i morgon börjar vardagen återigen "på riktigt" för många. 
Det som slår mig är detta med begreppet tid, att det är så relativt. Ibland släpar sig tiden fram, och ibland bara springer den iväg, och man vet inte riktigt vart den har tagit vägen... Oftast tycker jag att det är det sistnämnda som stämmer bäst för mig. 

Att vara i nuet är väl en av de saker som vi människor av vår tid har allra svårast med, och minsta lilla stimuli kan få oss att längta, önska och drömma oss antingen framåt eller bakåt i tiden, istället för att gläjas åt det vi har just här och nu. Just i kväll råkade jag ut för ett praktexempel på detta. Satt och bläddrade i bilderna från 2011, och då var det sommaren som var allra bäst dokumenterad. Genast tyckte jag att det känns inte alls länge sedan dessa bilder togs, samtidigt som att det känns som det är en evighet tills det blir sommar nästa gång... Sommarlängtan!






Fram tills dess att solen återigen blir generösare med sin närvaro, och allt det sovande gröna väcks till liv så vill jag ge er lite sommarkänsla. Minns er tillbaka, dröm om den sommar som kommer, men framför allt - njut av dessa bilder just nu!

Lev väl!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar